Eerste dagen - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Ik zit hier nu al bijna weer een week. De eerste dagen zijn zo snel voorbij gegaan. Maar ik zal beginnen bij het begin oftewel het welcome event (borrel zouden wij zeggen) op donderdag. Hier heb ik meteen veel mensen ontmoet, vooral Australiers, Amerikanen en Canadezen, want deze nationaliteiten zijn hier echt oververtegenwoordigd. Daarna zijn we meteen met een paar mensen iets gaan eten in een restaurant net buiten de campus wat heel gezellig was!! Vrijdag was de enige verplichte orientation meeting waar ze van alles uitlegden over de universiteit en ik ook mijn english language test moest maken. 's Avonds was er een pubquiz georganiseerd waar mijn team tweede is geworden!! De prijs was voornamelijk chocolade waar je mij altijd blij mee kunt maken! Zaterdag ben ik de stad in gegaan om te kijken hoe het centrum was. Het was supergroot en vooral veel shopping malls en drie primarks. Daarnaast hebben ze ook een indoor markt die iedere dag open is en ze verkopen er van alles, van vis tot tapijten. 's Avonds was er een international party georganiseerd op de campus. Ze hebben op de campus namelijk drie café's en drie clubs. Voor het feest ben ik met een paar australiers en amerikanen nog bij een preparty geweest van een paar australische jongens. Dat en het feest zelf was heel gezellig! Het was een white shirt party en omdat iedereen stiften mee had genomen is mijn shirt nu niet meer zo wit, maar wel leuk om aan de muur te hangen :).Zondag was er een city chase georganiseerd wat eigenlijk een soort zoektocht was door de stad. Hierdoor ken ik het centrum van de stad nu al wat beter, het was alleen jammer dat het regende, maar het is Engeland dus het was te verwachten. Maandag was dan de eerste lesdag, ik begon met physiology of absorption and excretion. De lecture was in een heeeeeeeeele grote zaal wat ik natuurlijk totaal niet gewend ben van ucu waar we met max 30 mensen les hebben. Het vak was wel interessant, alleen ik heb al gemerkt dat je hier veel zelf moet doen. 's Avonds hebben we met een paar mensen onze eerste lesdag gevierd door te gaan eten in the old bar op de campus en daarna zijn we quidditch (het beroemde spel uit harry potter) gaan spelen. Dit was heel grappig om een keer te doen!! Vandaag, dinsdag, mocht ik eindelijk verhuizen naar mijn 'echte' accommodatie. Door de vele spullen die ik ondertussen had ingezameld, moest ik wel twee keer lopen, maar nu heb ik eindelijk alles kunnen uitpakken. Ik heb ook meteen mijn flatmates ontmoet die ook allemaal hier zijn op exchange (uit Canada, Amerika en Zweden). Nog weinig Engelsen gesproken dus, maar wel al veel internationals ontmoet!! Zaterdag ga ik mijn eerste tripje maken naar Liverpool en zondag ga ik waarschijnlijk de Engelse bergen (heuvels eigenlijk, maar voor Nederlanders bergen) verkennen!

  • 28 Januari 2014 - 23:50

    Je Vader:

    Drukke eerste week Juud maar well leuk zo te lezen!!

  • 29 Januari 2014 - 02:10

    Emma:

    Echt super leuk juud! Jij vermaakt je daar wel

  • 29 Januari 2014 - 15:46

    Laura:

    Klinkt niet verkeerd voor een eerste week Juud! Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leeds

Studeren in Leeds

5 maanden op exchange in Leeds

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Laatste lesweken!

17 April 2014

Ierland enzo!!

27 Maart 2014

Easterbreak!

10 Maart 2014

Lake District enzo!

25 Februari 2014

Manchester en Londen
Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 9752

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: