York en Otley Run!! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu York en Otley Run!! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu

York en Otley Run!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

09 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Afgelopen week was weer een redelijk druk weekje. Overdag weer gewoon lectures gehad en gestudeerd. Vanaf deze week begin ik ook met Engelse writing classes om mijn schrijven te verbeteren. Op een betere plek dan hier kan ik het namelijk niet leren :). Vrijdag had ik een dagje vrij doordat al mijn lectures waren gecancelled, dus kon ik naar York gaan. Een vestingstad op 40 minuten rijden van Leeds. Hier heb ik de York Minster en een museum over de geschiedenis van Yorkshire bezocht. Daarnaast hebben we een high tea gehouden in het (blijkbaar) beroemde Betty's Tearoom. Toen we teruggingen met de bus hadden we nog een klein drama, want Kate kon de tickets niet meer vinden, maar uiteindelijk door National Express (busmaatschappij) te bellen, mochten we toch nog mee terug. Na deze dag hebben we 's avonds Natasha's verjaardag gevierd in Revolution (bar/club - combi achtig iets) wat heel gezellig was!! Deze week heb ik ook weer een aantal nieuwe dingen uitgeprobeerd. Woensdag ben ik namelijk voor het eerst in de gym geweest hier (gratis voor alle studenten :)) en 's avonds heb ik orienteering gedaan, wat eigenlijk hardlopen met een kaart in je hand is en zo moet je proberen de weg te vinden. Zondag heb ik gewandeld met de Wilderness Medicine society. Zij gaan wandelen in de Yorkshire Dales en spelen daarnaast first aid scenarios na in de bergen. Dit was heel leuk om een keer mee te maken!! Zaterdag was de grote dag voor de Otley Run, een beroemde kroegentocht langs 20 pubs waarbij het de bedoeling is dat je in elke pub een pint drinkt. Met ongeveer 25 exchange-studenten zijn we zaterdag rond 17.00 uur hiermee begonnen. Meestal wordt deze tocht in thema gedaan, dus ook wij hadden een thema: iedereen was namelijk in onesies (wat me toch weer een beetje aan carnaval deed denken). Een pint in elke pub is natuurlijk onmogelijk (en veel te duur), dus dit heeft ook bijna niemand gedaan, maar we hebben wel bijna alle pubs bezocht. Uiteindelijk waren we om 0.30 uur klaar met de gezellige tocht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leeds

Studeren in Leeds

5 maanden op exchange in Leeds

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Laatste lesweken!

17 April 2014

Ierland enzo!!

27 Maart 2014

Easterbreak!

10 Maart 2014

Lake District enzo!

25 Februari 2014

Manchester en Londen
Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9763

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: