Tourist in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Judith Jong - WaarBenJij.nu Tourist in Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Judith Jong - WaarBenJij.nu

Tourist in Toronto

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Augustus 2017 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

Een maand in Toronto en ik heb al behoorlijk wat delen van de stad gezien, maar nog een groot deel te gaan. Het weekend na de laatste keer dat ik heb geschreven (15-07) heb ik meegedaan aan een beachvolleybal toernooi bij the docks, aan het meer. Ondanks dat ik dacht dat ik totaal geen skills heb voor deze sport, was het superleuk en kon ik ook nog af en toe de bal over het net krijgen. Uiteindelijk werden we vijfde van de acht teams, nog niet eens superslecht voor een team met random mensen die elkaar allemaal niet kennen. Na dit toernooi ben ik helaas weer minder gaan sporten omdat mijn stomme shin splint blessure weer terug is. Ik heb nog een keer geprobeerd te floor hockeyen maar ik lijk weer terug bij af te zijn. Pijn bij lopen en staan dus de afgelopen twee weken heb ik dan ook niks meer gedaan behalve een beetje geprobeerd wat oefeningen in mijn kamer en in het park te doen. Het is wel weer langzaam beter aan het worden, maar wat een kutblessure ☹.

Naast het sporten, ga ik in de weekenden vooral om met de mensen van de Mundo Lingo language exchange. Op zaterdag eten we vaak samen en daarna gaan we ergens in een bar of bij iemand thuis bier of wijn drinken of uit. Zo leer ik ook steeds meer leuke clubs en bars in de stad kennen. Met hen ben ik ook naar het aquarium van Toronto geweest wat leuk was om te zien (ondanks alle krijsende en gillende kinderen). Vooral de hele lange tunnel waar je onder alle bassins doorgaat was leuk. Naast het aquarium, ben ik ondertussen ook bij de CN Tower, Royal Ontario Museum en Casa Loma geweest. Ik ben afgelopen weekend namelijk een echte toerist geweest. Casa Loma viel tegen, het ROM is supergroot en mooi om te zien, je kunt er wel uren in rond lopen. De CN Tower is vooral iets wat je een keer gezien moet hebben. Ik heb dan ook gewacht op een dag dat het enigszins helder weer was zodat ik zo ver mogelijk weg kon kijken.
Ik heb ook nog eens het geluk gehad dat ik niks heb hoeven betalen voor al deze toeristische dingen. Ik heb namelijk voor mijn verjaardag een city pass gehad van de mensen in mijn lab waarmee je al deze dingen gratis kunt doen. Op mijn verjaardag zijn we met het hele lab naar de 3 brewers, een soort pub, geweest, wat heel gezellig was! Zo leer ik ook gelijk iedereen een beetje beter kennen, want samen lunchen zit er niet altijd in. Mijn stage is namelijk steeds drukker aan het worden. We hebben de laatste weken vooral een soort experiment gedaan om uit te vinden welk celtype het beste is voor de rest van de experimenten. Nu zijn we op het punt aangekomen dat we dat ongeveer bepaald hebben dus komende dinsdag gaan we met de baas van de groep, Amira Klip, bespreken wat de verdere stappen zijn. Het is wel echt leuk dat ik hier zelf mee kan denken wat de volgende stap gaat zijn en wat interessant zou zijn om nog naar te kijken. Verder heb ik de laatste tijd ook veel artikels gelezen waardoor ik iets beter in mijn onderwerp zit (wat op zich wel handig is).

De komende tijd wil ik een beetje gaan plannen wanneer ik uitstapjes wil en kan gaan maken naar andere steden dan Toronto, zodat ik dat ook zeker niet vergeet nu ik hier ben! Ik ga in ieder geval in september al een wine tour doen in Niagara en naar Algonquin Park!

PS Bijna vergeten, maar ik heb ondertussen een fiets aangeschaft in Toronto. Binnenkort een apart stukje over hoe anders fietsen in Toronto is vergeleken met Nederland.
PPS Ik ben vorige week weer bij Sean Paul geweest (na op Pinkpop) met de mensen uit Leeds. De venue was heel mooi, alsof je op het strand was, en zijn show was leuk! Gelukkig geen kopie van Pinkpop.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi everyone!

I’ve been in Toronto for a month now and have already seen quite some parts of the city but there are also still many parts to go. The weekend after the last time I wrote (July 15), I participated in a beachvolleyball tourney at the Docks, near the waterfront. Even though I thought I had no skills at all for this sport, I managed to get the ball over the net and my team even became fifth out of eight teams. Not that bad for a team with random strangers. After the tournament, I unfortunately had to stop playing sports for a while, because my stupid shin splint injury is back. I still tried to play floor hockey but had too much pain to finish the game. So now I’m back to doing exercises in the park and in my room and trying to avoid running and long walks as much as possible. Hopefully I will recover soon again.

Next to playing sports, on the weekends I have mainly been hanging out with people from the Mundo Lingo language exchange. On Saturdays, we usually have dinner together and then go for drinks in a bar or club or end up at someone’s house (also having drinks). I’ve got to know quite some bars and clubs in Toronto through them and it is always a lot of fun!
With those people, I have also been to the aquarium of Toronto, which was very nice (despite the crying and screaming kids), especially the tunnel going through the aquarium with the sharks. Next to the aquarium, I have also been to the CN Tower, Royal Ontario Museum and Casa Loma, all the major tourist hotspots of Toronto. Casa Loma was not that good, the Royal Ontario Museum is very big and has some nice exhibits, especially the animals, rocks and the Roman statues. The CN Tower is just something you should have seen while you’re here but it was very busy. Lucky me also didn’t have to pay for any of those attractions, because the people from the lab gave me a Toronto city pass, with which you can visit everything for free, for my birthday. On my birthday, we went to a bar called 3 brewers to have dinner and drinks, it was a very fun night and I got to know everyone a bit better!

My internship has also become busier. Over the past few weeks, we have mainly been doing experiment to find out which cell type would be the best for the following experiments. We’ve now come to the point that we decided which cell type works best and this week we will discuss with the group leader, Amira Klip, what the next steps will be. What is really nice in the lab here is that I can decide the direction and the next steps of the research myself. Some things are already planned but there is still a lot that needs to be decided on based on the experiments performed. Anyways, we will see what next week brings and what the next steps will be.

The coming weeks I want to start planning trips to other cities and parks than Toronto, because I shouldn’t forget that while I’m here! I’ve at least already planned a wine tour in Niagara and I’m going to Algonquin Park in September!

PS Forgot to put this in my story, but I’ve also been to Sean Paul again last week. The venue was great, like a fake beach, and his concert was fun, but Sean Paul remains a bad singer, but a good entertainer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 9747

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: