2 weeks in Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Judith Jong - WaarBenJij.nu 2 weeks in Toronto! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Judith Jong - WaarBenJij.nu

2 weeks in Toronto!

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 Juli 2017 | Canada, Toronto

Hallo allemaal!

Het is alweer twee weken geleden sinds ik in Toronto ben gearriveerd en ik heb het nu al druk gehad haha! Woensdag, twee weken geleden, arriveerde ik na vele uren reizen bij mijn nieuwe huis op Bathurst Street, Toronto. Paris en Richard, de landlords, waren al op me aan het wachten om me te verwelkomen in mijn thuis voor de komende zes maanden. Ze waren heel aardig (zoals alle Canadezen eigenlijk tot nu toe) en hebben me gelijk een rondleiding gegeven door het huis. Mijn kamer is nog heel nieuw, want ze hebben het huis ongeveer 1 jaar geleden verbouwd. Ze hebben ook een geen-schoenen binnen policy maar daardoor blijft alles wel schoner.

De eerste paar dagen in Toronto heb ik vooral de omgeving verkend want ik hoefde pas op dinsdag te beginnen met mijn stage bij het SickKids Hospital. Dit omdat het op zaterdag gelijk Canada Day zou zijn, dus iedereen een extra dag vrij had. Op mijn tweede dag ben ik naar een language exchange (Mundo Lingo) gegaan waar ik gelijk heel veel mensen heb ontmoet!! Iemand had me zelfs gelijk uitgenodigd om die zaterdag met haar en haar vrienden Canada Day te vieren. Die zaterdag ben ik met diegene (Jing) en haar vrienden op Nathan Phillips Square, het centrale plein in Toronto, naar wat bandjes gaan kijken en ’s avonds was er een hele mooie vuurwerkshow! Ik heb ook gelijk een leuke nieuwe band leren kennen, namelijk Busty and the Bass, zeker een aanrader.
De dag voor Canada Day had ik afgesproken met mijn huisgenoten uit Leeds die in Toronto wonen. Het was leuk ze weer een keer te zien en ze hebben me gelijk tips gegeven over wat ik zeker moet doen en bezoeken hier!
Op dinsdag begon dan mijn stage en ik werd gelijk voorgesteld aan mijn supervisors en mijn project werd uitgelegd. Ik ga onderzoeken hoe het pathway werkt wat ervoor zorgt dat je door sporten meer glucose opneemt in je spieren. In de eerste week van stage moest ik vooral readings doen, maar we hebben ook al gelijk cellen gekweekt. Deze week staan al gelijk twee experimenten op de planning! Ik heb ook al gemerkt dat Canadezen harde werkers zijn en iedereen in mijn lab heel veel weet, maar hopelijk kan ik veel van ze leren!
Tijdens mijn tweede weekend, afgelopen weekend dus, ben ik twee keer gaan sporten. Op vrijdag heb ik gevoetbald en op zondag heb ik floor hockey gedaan. Floor hockey is hier eigenlijk een soort indoor ice hockey dus dat was heftig! Maar het is wel leuk om nieuwe dingen te proberen, want handbal noemen ze hier zelfs European handball en doet niemand hier. Naast het sporten ben ik afgelopen zaterdag naar een mini concert geweest van drie Canadese bands en op zondag naar een heel leuk salsa streetfestival met lekker eten en leuke optredens! Tot nu toe zijn mijn weekenden dus vrij gevuld geweest en heb ik me gelukkig weinig alleen gevoeld in deze mega stad.

Waarschijnlijk gaat mijn stage de komende weken wel drukker worden, maar ik hoop dat ik nog tijd heb om meer mensen te ontmoeten en de toerist uit te hangen!! Binnenkort weer een update!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hi everyone!

It’s already been two weeks since I arrived in Toronto and it has been crazy and very busy!! Two weeks ago, on Wednesday afternoon, I arrived at Bathurst Street Toronto, after many hours of travelling with car, plane, train and subway. A lovely red house at Bathurst Street would be my home for the coming six months and I was welcomed by the landlords Richard and Paris who both stayed home from work to welcome me (That is actually like real Canadians, everyone is very very very nice and polite here). They showed me around the house and my room which was very new and nice.

The first few days in Toronto was just exploring the surroundings, because I only had to start my internship at the SickKids Hospital on Tuesday. The reason I only had to start on Tuesday was because it would be Canada Day on Saturday. On Thursday after arriving I went to a language exchange event called Mundo Lingo and talked to many people!! One girl (Jing) invited me to join her and her friends on Canada Day! So that Saturday I went to Nathan Phillips Square, the central square in Toronto to watch some bands play and at the end an amazing firework show. It was a very fun day and I got to know an amazing band (Busty and the Bass)! The Friday before Canada Day, I had dinner with my two housemates from Leeds who live here. It was good to see them again!
Then, on Tuesday my internship started and I got introduced to my supervisor and to the project I will be working on. The topic will be how exercise increases glucose uptake in muscle cells. We will focus on one specific pathway of which a lot is still unknown. The first week I mainly had to do readings and finish some administrative stuff for Wageningen, but we already grew some cells. This week, I already did some experiments!! Almost everyone in the lab knows a lot already and I’m really the newbie that doesn’t know anything, but I hope I will learn a lot in the lab.
In my second weekend, on Saturday, I went to a mini concert of three local bands with some people from Mundo Lingo and on Sunday we went to Salsa at St. Clair, a street festival with good food and salsa music and performances. The weather was good, performances were good, life was good!
And I’ve also started some sports here, last Friday I played soccer and on Sunday I played floor hockey. I hadn’t realized that floor hockey in Canada is basically indoor ice hockey, so it was intense!

The coming weeks my internship will probably become busier, but I hope I can still do some touristy stuff and meet new people as well! Will keep you posted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 9719

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: