Ierland enzo!! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu Ierland enzo!! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu

Ierland enzo!!

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Hallo allemaal!

Het is ondertussen alweer bijna de laatste week van mijn lange Easterbreak. Gisteren ben ik weer teruggekomen in Leeds na mijn tripje naar Ierland, maar ik zal beginnen bij het begin van de vakantie. Voordat mama en Menno op bezoek kwamen op 4 april, had ik een aantal dagen al vrij. Omdat heel veel mensen hier al weg waren, bestonden die dagen vooral uit lang uitslapen, studeren, hardlopen en films kijken (ik heb namelijk een superhandige site ontdekt via mijn flatmates, waar je gratis heel veel films kunt kijken). Door dat studeren, ben ik nu al een stukje verder met mijn assignments, maar helaas is nog niks af.

Op vrijdagavond 4 april kwamen mama en Menno dan! Op zaterdag heb ik ze vooral Leeds laten zien en zijn we voornamelijk in het centrum geweest. Na het avondeten, zijn we nog naar de toneelvoorstelling Pygmalion geweest in het Leeds Grand Theatre. Dit was een supermooi en oud theater, nog mooier dan het Lyceum Theatre in London!! Het toneelstuk was heel leuk, alleen het einde was helaas niet zoals verwacht. Op zondag zijn we naar het Leeds stadion geweest voor een stadiontour. Ik was al in het stadion geweest met de wedstrijd, maar het is toch leuk om alles 'behind the scenes' te zien!! Hierna hebben we niet zoveel meer gedaan, behalve heerlijke lasagne gegeten in het hotel! Op maandag zijn we naar York gegaan, een historisch stadje vlakbij Leeds. Hier zijn we naar de chocolate story geweest, een museum over chocola. Behalve heel veel chocola eten, weten we nu ook dat de Kitkat oorspronkelijk uit York komt! Hierna hebben we nog even rondgelopen in de stad, maar we moesten alweer op tijd terug met de bus. Dinsdag was de laatste dag van mama en Menno hier, ze zouden in de namiddag terugvliegen naar Nederland. We zijn deze dag nog even in de stad geweest en daarna heb ik ze weer uitgezwaaid op het busstation.

Twee dagen hierna ging ik alweer op weg naar Ierland samen met het Franse meisje en een Amerikaanse zou ons later ook joinen. De eerste dag vertrokken we al om 4.30 in de ochtend naar het vliegveld. Na een vlucht van 30 minuten waren we al heel vroeg in Dublin, waardoor we deze dag al heel veel tijd hadden om Dublin te bekijken. We zijn begonnen met een free walking tour van de stad om 11 uur. We hadden een hele leuke gids, die alles wist over de geschiedenis van Dublin en Ierland en alle hoogtepunten van Dublin heeft laten zien!! Na de tour waren we al best moe, dus hebben we alleen nog maar de national museums bezocht, wat niet super interessant was om te zien. 's Avonds gingen we op tijd naar bed, want de volgende dag zouden we een daytrip naar de Giant's causeway maken. De Giant's Causeway is een rotsformatie die is ontstaan na een vulkaan uitbarsting en er heel bijzonder uitziet! Behalve hier zijn we ook nog op verschillende andere plekken gestopt in Noord-Ierland, want het was nog wel een eindje rijden. Zo zijn we gestopt bij de Carrick-a-Rede bridge. Dit is een houten brug op zo'n 30 meter hoogte tussen twee cliffs. Het was wel leuk om hier een keer over heen te lopen, maar verder niet heel bijzonder. Na deze eerste daytrip, gingen we de dag erna al onze tweede daytrip doen. Deze keer naar Kerry, een provincie in Ierland met een mooie kustlijn. Helaas viel deze daytrip tegen, want het was weer heel ver rijden en de kustlijn daar leek nogal veel op de kustlijn in Portugal, die ik al een aantal keren heb gezien. Maar ik heb wel voor de eerste keer gevoeld hoe koud de zee in Ierland wel niet is :). Na deze twee daytrips hadden we een rustdagje in Dublin. We zijn nog naar het Guiness storehouse geweest waar wordt uitgelegd hoe guiness wordt gemaakt en je het ook zelf mag proeven en tappen! Helaas vind ik Guiness niet zo lekker, maar het was wel leuk om te zien! 's Avonds zijn we op weg gegaan naar Galway, een stad in het westen van Ierland. Vanuit hier hebben we een tripje gemaakt naar de Cliffs of Moher. Dit zijn eigenlijk hele hoge klippen, de hoogste in Europa! We hadden deze dag heel mooi weer, wat het uitzicht vanaf deze klippen nog beter maakte dan het al was! Dit is zeker een aanrader voor iedereen die ooit naar Ierland gaat! Na dit tripje, hadden we nog een dag in Galway waar we ook weer een free walking tour hebben gedaan. Op deze dag ben ik zelfs verbrand in Ierland, dat had ik nooit verwacht voordat ik ging, want normaal regent het daar altijd net zoals hier.

Nu ben ik dus alweer een dag terug van mijn Ierland trip. Het was zeker geslaagd!! Helaas zit ik nu nog een weekje alleen in mijn flat voordat mijn flatmates (en heel veel andere mensen) terugkomen. Deze tijd ga ik dan ook maar gebruiken om mijn assignments af te werken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leeds

Studeren in Leeds

5 maanden op exchange in Leeds

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Laatste lesweken!

17 April 2014

Ierland enzo!!

27 Maart 2014

Easterbreak!

10 Maart 2014

Lake District enzo!

25 Februari 2014

Manchester en Londen
Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 9755

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: