Easterbreak! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu Easterbreak! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu

Easterbreak!

Blijf op de hoogte en volg Judith

27 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven, maar hier toch weer een stukje!

Morgen begint de Easterbreak en dat betekent meteen dat vanaf morgen heel veel mensen heel Europa door gaan reizen. Dat ga ik niet doen, want ik moet toch een beetje geld sparen voor Uganda, maar ik ga wel een tripje maken van een week naar Ierland! Na heel veel reisplannen te hebben bekeken van verschillende mensen, heb ik uiteindelijk besloten om met een Frans meisje naar Ierland te gaan. We gaan voornamelijk naar Dublin, maar vanuit daar gaan we ook dagtripjes maken naar bijvoorbeeld de Giant's Causeway. Naast Dublin gaan we ook een paar dagen naar Galway, dicht bij de Cliffs of Moher, wat het meest westelijke puntje van Ierland is en blijkbaar heel mooi is om te zien! Maar voordat ik naar Ierland ga, komen mama en Menno hier nog langs voor een paar daagjes! De rest van de vakantie ga ik waarschijnlijk voornamelijk studeren, want na de vakantie moet ik al mijn essays inleveren en al mijn presentaties doen voordat de examens beginnen in mei.

Maar nu wat ik de afgelopen weken heb gedaan. Ik heb nog een aantal keer geld opgehaald voor Uganda, waardoor ik nu op 150 pond zit, dus ik heb al 25% maar de deadline van 16 mei komt steeds dichterbij, dus hopelijk haal ik het bedrag (600 pond) voor die tijd. Doordeweeks heb ik de afgelopen weken niet zo heel veel gedaan, behalve colleges volgen, omdat heel veel mensen assignments hadden en iedereen dus heel druk was. Naast de colleges, ben ik wel vaak naar de gym geweest, waardoor ik al steeds beter word in zumba. Ook body pump heb ik uitgeprobeerd afgelopen week, wat ervoor zorgde dat ik voor de rest van de week spierpijn had in mijn bovenbenen van de squats.
In mijn vorige stukje had ik geschreven dat St. Patrick's dag eraan kwam. Dat bleek hier dus niet zo groot te zijn als ik dacht. In Ierland is het wel heel groot, maar hier was er eigenlijk niks speciaals behalve een optocht op zondag. Dus uiteindelijk ben ik toch maar uitgegaan met mijn flatmates om het te vieren, ook al was het niet zo groot. Ik heb ook nog een aantal dagtripjes gedaan de afgelopen weekenden. Op 16 maart ben ik met Kate en Val naar Saltaire geweest, een oud Victoriaans modeldorp wat ook op de werelderfgoedlijst staat. Helaas was het niet zo'n mooi weer en hadden we ons alledrie verslapen, maar het was wel een mooi dorp om rond te lopen!! Afgelopen zaterdag 22 maart ben ik met mijn flatmates naar een voetbalwedstrijd van Leeds United geweest tegen Mill Wall. We hadden hele goede plekken waardoor we bijna op het gras zaten en gelukkig won Leeds United met 2-1. En gisteren ben ik voor een van mijn vakken naar het Yorkshire Sculpture Park geweest. Ook al had ik er eigenlijk niet heel veel zin in, was het toch een heel leuk park! Het was eigenlijk een groot park met daarin allemaal kunstwerken zoals een oktopus van mozaiek, bomen gemaakt van wc-potten en een beeld van een reus. Het was voornamelijk bedoeld als inspiratie voor een project wat we aan het doen zijn, maar het was vooral heel mooi om te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leeds

Studeren in Leeds

5 maanden op exchange in Leeds

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Laatste lesweken!

17 April 2014

Ierland enzo!!

27 Maart 2014

Easterbreak!

10 Maart 2014

Lake District enzo!

25 Februari 2014

Manchester en Londen
Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 9757

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: