Lake District enzo! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu Lake District enzo! - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Judith Jong - WaarBenJij.nu

Lake District enzo!

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven. Na mijn London trip heb ik vooral een aantal dagen bijgeslapen en niet zo heel veel gedaan behalve naar mijn lectures gaan. Daarnaast heb ik nog twee keer geprobeerd geld op te halen voor Uganda door met een collecte-emmer voor de supermarkt hier te gaan staan. Dit heeft 26 euro opgeleverd dus er is nu een begin gemaakt. Ondertussen ben ik ook begonnen met zumba op dinsdagmiddag, want ik moet toch iets aan sport blijven doen hier :). Een ander nieuwe fenomeen is wine night op donderdagavond. Omdat de wine society hier zo duur is heeft een groep mensen bedacht om dan maar zelf een wine night te organiseren waarbij iedereen een kaasje en wijn meeneemt. Het wordt iedere week in een andere flat gehouden en het is altijd heel gezellig!! Na de wine night gaan we ook nog vaak uit in de stad wat ook heel leuk is!!
Het weekend na het London-weekend ben ik met de Wilderness Medicine society gaan hiken in het Lake District. Dit is een nationaal park met heel veel meren en ook heuvels (niet echt bergen, maar wel hoger dan Nederlandse heuvels). Op vrijdagavond vertrokken we met drie auto's richting het hostel. Na een korte stop om wat te eten startte de auto waarin ik zat opeens niet meer! Na de Engelse ANWB te hebben gebeld en de andere auto's, werden twee van ons opgehaald door een van de andere auto's en naar de accommodatie gebracht. De andere drie werden later opgehaald wat ervoor zorgde dat we uiteindelijk pas na 6 uur allemaal in de accommodatie waren ipv 2,5 uur!! Daarnaast kwamen we erachter toen we aankwamen dat het hostel meer een slecht onderhouden scouting gebouw was waar de matrassen duidelijk nooit verschoond werden. Ook hadden ze geen douches en de wc was buiten in een dixi, dus het hostel viel wel tegen voor iedereen, maar we hebben er toch twee dagen in overleefd :). Op zaterdagochtend, na een kort nachtje door de vertraging, zijn we gaan hiken. We hebben een hele mooie route gedaan door de heuvels en zelfs het weer was goed: heel de dag zon!! 's Avonds, nadat iedereen weer opgewarmd was bij de kachel, zijn we nog naar een pub gereden een dorpje verderop en hebben we de rest van de avond spelletjes gespeeld in het hostel!! Op zondag hebben we een iets kortere route, omdat het regende en omdat we moe waren van zaterdag. We zijn omhooggegaan langs een waterval en kwamen boven uit bij een meer wat heel mooi was om te zien!!! Zondagmiddag zijn we weer op tijd teruggereden zodat we weer op tijd in Leeds waren!
Na deze trip, heb ik afgelopen maandag, een welcome meeting gehad voor Uganda, waar ik meteen een aantal mensen heb leren kennen die ook naar Uganda gaan deze zomer!! Daarnaast moest ik twee proposals inleveren afgelopen week, dus ik heb ook veel groepmeetings gehad (ja, ik studeer hier ook nog af en toe). Ook mocht ik weer naar de snijzaal voor mijn physiology course!! Deze keer om de nieren en de blaas enzo. te bekijken, dit was weer heel interessant!! Afgelopen weekend was ook het eerste weekend dat ik echt in Leeds was na al mijn tripjes. In plaats daarvan ben ik nu op vrijdagavond naar Fruity (een feest op de universiteit) geweest met mijn flatmates. Dit is ook een feest waar ik komende week geld ga proberen op te halen voor Uganda, dus hopelijk levert het veel op. Het was in ieder geval heel gezellig!! Op zaterdag en zondag heb ik vooral genoten van de zon, want ook hier was er sprake van een hittegolf. Wat Engelsen dan al bijna doen is hun bikini uit de kast trekken, maar dat vond ik toch een beetje overdreven met 17 graden ;). Komende week ga ik dus weer twee keer proberen geld op te halen voor Uganda, hopelijk brengt het veel op deze keer :). Daarnaast is het volgende week maandag St. Patrick's day en dat wordt hier groots gevierd, dus ik ben benieuwd hoe dat is!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Leeds

Studeren in Leeds

5 maanden op exchange in Leeds

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2014

Laatste lesweken!

17 April 2014

Ierland enzo!!

27 Maart 2014

Easterbreak!

10 Maart 2014

Lake District enzo!

25 Februari 2014

Manchester en Londen
Judith

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 9750

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 22 December 2017

Stage in Toronto!

22 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studeren in Leeds

Landen bezocht: